Witam Cię bardzo serdecznie na blogu The Vampire Masquerade. Bardzo się cieszę, że się zgłosiłeś/łaś lub zamierzasz to zrobić. Jeśli jednak jesteś na tej podstronie tylko z czystej ciekawości - też Cię witam i zapraszam do krótkiego poradnika "Jak stworzyć swoją postać na blogu?". Wbrew pozorom nie należy to do trudnych zadań, ale tekst ten jest po to, by pomóc Ci wdrożyć się w Świat Mroku i krążących po nim istot.
Zgłaszasz gotowość?
To zaczynamy!
P.S. Otwórz "Słownik" w nowej karcie - przyda się :)
KROK PIERWSZY
"Kilka słów o świecie"
Marzy ci się romantyczna miłość z nieśmiertelnym? Potęga przekraczająca wszelkie granice? Pozycja, która pozwoli ci popełniać wszystkie czyny, jakie tylko będziesz chciał bez żadnych konsekwencji i tego, że ktoś zawsze cię obserwuje?
Niestety nie jesteś na dobrym blogu. Świat bloga "The Vampire Masquerade" to brutalne i bezwzględne miejsce, gdzie każdy dzień może być twoim ostatnim. Nie bój się jednak, nie zawsze jest tak niekolorowo - bywają fajne dni, którymi można się uradować.
Kojarzysz atmosferę filmów: "Blade", "Od zmierzchu do świtu", "The Hunger" czy niesławnego w odczuciu wielu "Blisko ciemności"? Może miałeś/łaś przyjemność obejrzenia serialu "Kindred: The Embraced"? Powiedzmy, że prawie jesteś w domu! Tak właśnie przedstawia się świat na tym blogu - jest brudno, dziko i niebezpiecznie. Każdy walczy o terytorium, a bycie wampirem to nie radosne sparklenie, seksy i romanse ze śmiertelnikami oraz czerpanie przyjemności z własnej potęgi. Nawet nieśmiertelni mogą zostać pokonani przez ich "przyszły obiad" - i dobrze to zapamiętaj.
Wampiry odwiedzają kluby w poszukiwaniu szybkiego pożywienia. Pojawiają się na bankietach jako śmietanka towarzystwa. Czytają książki w bibliotekach. Rozbijają łby w barach, bo ktoś je zdenerwował. Pałętają się po szpitalach. Korzystają z towarzystwa swoich sług.
Zachowują się często podobnie do tego, jak zachowywali się w "dawnym" życiu. No może z kilkoma wyjątkami, bo odczuwają smak potęgi jaką posiedli.
Nad młodymi wampirami jest jednak inny świat - pełen spisków i walki o władzę. Gdzie walczą ze sobą dwie organizacje wiecznie pilnujące, by świat nie zdziesiątkował ich rasy. Wprowadzają zasady, pilnują ich przestrzegania, zapełniają swoimi prawdami coraz to nowe miasta. Walczą między sobą o to, co uważają za słuszne.
Do zwyczajnie żyjących wampirów docierają jedynie strzępki tych informacji. Zazwyczaj jest to lista obowiązków i zasad jakie muszą przestrzegać z czego najważniejszą jest "Prawo Maskarady" mówiące o tym, by nie wyjawiać obecności nadnaturalnej rasy ludziom w żaden sposób. Śmiertelnicy mają pozostać nieświadomi, możliwie jak najdłużej. Co innego jest, gdy mamy do czynienia z Ghoulami, śmiertelnymi służącymi wampirów związanych z nieśmiertelnym wiecznym głodem jego krwi.
Świat przedstawiony na blogu nie różni się niczym od zwyczajnego życia we współczesnej metropolii, gdzie są dzielnice lepsze i gorsze. Wyobraź sobie życie w Los Angeles, co widzisz? Jak reagujesz na poszczególne bodźce, sytuacje, co cię otacza w dzielnicy anarchistów, a co w dzielnicy biznesu? Teraz wprowadź do tego też inny świat, mroczniejszy - rasę, która żyje tuż obok ciebie, walczy i stara się mimo to zawiązać koniec z końcem. Jest posępnie to prawda, ale wyjątkowo normalnie. No może nie licząc wampirów, którzy wtapiają się w otoczenie i próbują nie dać w ogóle znać, że istnieją. Dla bezpieczeństwa.
KROK DRUGI
"Chcę stworzyć swoją postać!"
I jak? Podoba Ci się świat? To świetnie! Przechodzimy do najciekawszej części tego poradnika, czyli do tworzenia postaci. Masz do wyboru wiele opcji, lepszych i gorszych w zależności, co lubisz lub jakie wartości są dla Ciebie ważne.
Ale nie martw się - wierzę, że na tym blogu każdy znajdzie coś dla siebie.
Kim chcę być?
Na samym początku zastanów się, kim chciałbyś/chciałabyś grać na blogu. Do wyboru masz trzy opcje: Wampir, Ghoul lub Człowiek (o ile w danym momencie nie jest zajęty, gdyż na blogu dopuszczono stworzenia tylko jednego człowieka). Każda z tych "ras" ma wady i zalety, których należy przestrzegać, gdyż takie jest uniwersum bloga.
Przeczytaj dokładnie wszystkie opisy umieszczone w zakładce "Rasy" - pozwoli ci to dokonać najodpowiedniejszego wyboru.
WYBRAŁEM WAMPIRA
Brawo! Zapewne właśnie należysz do najliczniejszej grupy na tym blogu. Wampiry (zwani inaczej Kainitami przez wzgląd na swojego praojca - Caine) to nieśmiertelni charakternicy, którymi pisanie może dostarczyć wiele radości. Są szybcy, zwinni, niesamowicie silni, posiadają mroczny urok, ale także specyficzne, unikalne cechy przynależne każdej z grup wampirzych.
1) Pierwszą rzeczą z jaką powinieneś się zapoznać to opis wampirów w tym świecie.
Co jest najważniejsze, a co wielu autorom umyka?
Otóż wampiry to nie śmiertelnicy! Nie są ulepieni z tej samej gliny co oni, choć kiedyś nimi byli. Otóż moi drodzy, jak wspomnieliśmy wcześniej - zapomnij o radosnych, pełnych tęczy romansach i seksach ze śmiertelnikami. To nie tak działa, choć prawda, że nieśmiertelni często się do kogoś przywiązują. Jednak czy można to nazwać miłością? To pytanie należy do Ciebie :) Wampiry nie mogą pić i palić, bo organizm im na to nie pozwala. Chcecie narażać swojego nieśmiertelnego na bolesne dolegliwości i niezbyt przyjemne wydalanie strawionego ludzkiego jedzenia? No właśnie. Problem z dokrwieniem pewnych dolnych części ciała też stanowi problem, więc... Sam/a rozumiesz.
Jak to mówi Father Sebastiaan, mój ulubieniec we współczesnym świecie wampirów:
Jak to mówi Father Sebastiaan, mój ulubieniec we współczesnym świecie wampirów:
"I will not eat with my fangs on"
Oczywiście istnieje możliwość "upodobnienia się" do człowieka, ale tylko poprzez rozruszanie pewnych zapomnianych bodźców swojego organizmu, takich jak bicie serca czy żywszy koloryt skóry. Wampiry poświęcają wtedy część płynącej w ich organizmie krwi, by zyskać te dość zwyczajowe cechy "życia". Pozwala to wtopić się w otoczenie i umknąć łowcom, ale naraża Kainitę na głód oraz wystawia na potencjalne działanie Bestii.
Często zadawanym pytaniem też jest: czy jeśli człowiek za życia był niewidomy lub niesłyszący to czy po przemianie w wampira cudownie się uleczy? Odpowiedź jest prosta - nie. Przynajmniej według znanej mi wiedzy. Jeśli jednak jest to możliwe, a ja pominęłam w podręczniku Wampira ten istotny fakt, proszę o wskazanie mi odpowiedniej strony, a z chęcią naprawię błąd!
Ogółem jednak wampiry zachowują się odrobinę podobnie do swoich książkowych pierwowzorów pod względem alergii na słońce czy wrażliwość na ogień. Są prawie niewrażliwe na fizyczne zranienia, unieruchamia je kołek w sercu, a by go zabić należy go w najlepszym przypadku poćwiartować. Wbrew pozorom wampiry nie zabijają podczas posilania się, w ilościach tak wielkich jak to bywa w filmach czy książkach, - zabicie człowieka przybliża Kainitę do Bestii, która może przejąć nad nim kontrolę, więc pamiętaj!
Nie należy jednak traktować swojego wampira jak jednoosobowej armii. Owszem są potężne i bez wątpienia niebezpieczne, ale nie niezwyciężone. Umiejętności wymagają zużywania krwi, to prowadzi do głodu, a to osłabia wampira. Należy też pamiętać, że łowcom jakoś udaje się ubić niektóre wampiry, więc to mówi samo przez się. Nie twórz z nieśmiertelnego radzącego sobie z każdym niebezpieczeństwem półboga, który jednym splunięciem rozmiecie legion marnych ludzików. Owszem, jesteś od teraz niesamowicie silny, ale pamiętaj - masz też słabości! Ciemność jest twoją siłą i umiejętne wykorzystanie własnych możliwości. Zawsze o tym pamiętaj.
2) Wybór Klanu
Wiesz już jak powinieneś działać? Świetnie! Przechodzimy do punktu drugiego - wyboru Klanu.
Jak przeczytasz zapewne w zakładce "Klany", wampiry mogą należeć na blogu do trzech grup: Camarilli, Sabbatu oraz Innych. To jaki będzie wampir oraz jak powinien się zachowywać jest uwarunkowane nie tylko przez sektę, ale także grupę z którą utożsamia cechy pojawiające się w jego organizmie. Choć wampiry są różne pod względem wyglądu oraz charakteru łączy ich często wspólne dziedzictwo pochodzące od przemieniającej jej istoty, czyli "Pana", który często jest starszy, mądrzejszy i w ogóle bardziej "kul". Każdy Klan posiada szereg specyficznych umiejętności oraz co najważniejsze - słabość klanową, która ich niejako określa.
Tutaj warto wspomnieć o czymś bardzo istotnym - każdy Klan wampirów charakteryzuje się specjalnościami i umiejętnościami, które oczywiście można wykorzystywać do wątków. Należy pamiętać jednak, że wykorzystywanie umiejętności wiąże się z utratą krwi płynącej w ciele wampira, a co za tym idzie - do głodu. Młode wampiry wykorzystują jej dość dużo i szybciej się męczą, starsze trochę mniej. Wiele umiejętności dominacji czy zauroczenia nie da się wykorzystać na starszych wampirach, gdyż obcując tyle lat z nimi stały się już po prostu w jakimś stopniu odporne.
Tutaj warto wspomnieć o czymś bardzo istotnym - każdy Klan wampirów charakteryzuje się specjalnościami i umiejętnościami, które oczywiście można wykorzystywać do wątków. Należy pamiętać jednak, że wykorzystywanie umiejętności wiąże się z utratą krwi płynącej w ciele wampira, a co za tym idzie - do głodu. Młode wampiry wykorzystują jej dość dużo i szybciej się męczą, starsze trochę mniej. Wiele umiejętności dominacji czy zauroczenia nie da się wykorzystać na starszych wampirach, gdyż obcując tyle lat z nimi stały się już po prostu w jakimś stopniu odporne.
W to, co będzie wierzył nieśmiertelny, czego musi przestrzegać, a czego nie zależy od sekty jaką wybierze.
Każdy Klan przypisany jest do poszczególnej sekty, ale są również osoby, które wyłamały się z jednej organizacji przechodząc do drugiej. Są to tak zwani Antitribu. Niestety na blogu dopuszczona jest ostateczna możliwość stworzenia tylko jednego Antitrubu, więc może jeszcze zdążysz jeśli chodzi ci po głowie taka myśl. Musi to być jednak postać dobrze rozpisana, a sam autor wykazać się wiedzą na temat niuansów politycznych systemu :)
Po więcej informacji na temat poszczególnych Klanów i zasad jakich przestrzegają Camarilla i Sabbat zapraszam do odpowiedniej zakładki: [link]
P.S. Jeśli znasz system Wampir Maskarada i chcesz stworzyć postać z Klanu innego niż na blogu - zapraszam do zakładki "Administracja" ze swoim pomysłem!
3) Wiek, a Generacja
Tutaj wkraczamy w coś, co niektórym może sprawić problem. Otóż czym jest wiek wampira, a czym jego generacja?
Na początek odsyłam do przeczytania odpowiedniej zakładki, która wyjaśni Ci czym mniej więcej jest Generacja: [link]
Wiesz już mniej więcej z czym to się je? Otóż racja, wiek niejednokrotnie nie jest wyznacznikiem potęgi, ale może dużo wnieść do mądrości i sposobu patrzenia na świat. Owszem, starsze wampiry zazwyczaj pochodzą z wcześniejszych Generacji, ale są pewne niuanse i niuansiki, które omijają ten punkt. Sama grałam wampirem, który jakimś dziwnym trafem pochodził z XIX wieku, a był wampirem Szóstej Generacji (i to bez diablerie). Wszystko zależy od tego jak Mistrz Gry podchodzi do systemu. Oczywiście lata w "wampirzym ciele", a tytuł i Generacja nie są surowymi granicami.
Na blogu starać się będziemy trzymać standardowej, blogowej zasady, że im Generacja niższa tym logicznym jest, że wampir musi jednak swoje lata na karku mieć. Oczywiście jednak nie wykluczam stworzenia naprawdę ciekawych wampirów, które będą łamać te konwenanse, jeśli autor jest rzutki i kreatywny w pomysły :)
Na początek odsyłam do przeczytania odpowiedniej zakładki, która wyjaśni Ci czym mniej więcej jest Generacja: [link]
Wiesz już mniej więcej z czym to się je? Otóż racja, wiek niejednokrotnie nie jest wyznacznikiem potęgi, ale może dużo wnieść do mądrości i sposobu patrzenia na świat. Owszem, starsze wampiry zazwyczaj pochodzą z wcześniejszych Generacji, ale są pewne niuanse i niuansiki, które omijają ten punkt. Sama grałam wampirem, który jakimś dziwnym trafem pochodził z XIX wieku, a był wampirem Szóstej Generacji (i to bez diablerie). Wszystko zależy od tego jak Mistrz Gry podchodzi do systemu. Oczywiście lata w "wampirzym ciele", a tytuł i Generacja nie są surowymi granicami.
Na blogu starać się będziemy trzymać standardowej, blogowej zasady, że im Generacja niższa tym logicznym jest, że wampir musi jednak swoje lata na karku mieć. Oczywiście jednak nie wykluczam stworzenia naprawdę ciekawych wampirów, które będą łamać te konwenanse, jeśli autor jest rzutki i kreatywny w pomysły :)
4) Zawód
Los Angeles to nie miejsce na nierobów! Trzeba zarabiać na mniej lub bardziej oczywiste potrzeby. Jednym z wielu sposobów wniknięcia w ludzką społeczność jest podjęcie jakieś pracy. W zakładce: [link] znajdziesz wiele ciekawych i interesujących miejsc, gdzie Twój wampir może znaleźć zajęcie. Może masz jakiś własny pomysł? Śmiało przedstaw go w zakładce "Administracja", a jestem pewna, że jak nie będzie to coś na rozmiar Pentagonu to śmiało przyjmie się przez grupę autorów.
Oczywiście pamiętaj, że swój zawód wampir może wykonywać tylko w nocy!
Co więcej, nie zawsze wampir musi pracować w, tak ujmę to poetycko, "złych zawodach" - niekoniecznie musi być dilerem, mordercą czy prostytutką, by dało się odczuć mhhrok i postawę "Jestem zły i groźny". Nie! Wbrew pozorom nawet nietypowy barman czy finansista z dziwnymi układami mogą stać się o wiele bardziej mrocznymi postaciami, ale nie w tak oczywisty sposób. Kombinuj, baw się i co najważniejsze - stwórz wszystko tak, by tobie dobrze się pisało!
Jeśli jednak chcesz być człowiekiem od bitek, wiecznym hulaką, ale już w wampirzym ciele - pięknie to stwórz :)
Oczywiście pamiętaj, że swój zawód wampir może wykonywać tylko w nocy!
Co więcej, nie zawsze wampir musi pracować w, tak ujmę to poetycko, "złych zawodach" - niekoniecznie musi być dilerem, mordercą czy prostytutką, by dało się odczuć mhhrok i postawę "Jestem zły i groźny". Nie! Wbrew pozorom nawet nietypowy barman czy finansista z dziwnymi układami mogą stać się o wiele bardziej mrocznymi postaciami, ale nie w tak oczywisty sposób. Kombinuj, baw się i co najważniejsze - stwórz wszystko tak, by tobie dobrze się pisało!
Jeśli jednak chcesz być człowiekiem od bitek, wiecznym hulaką, ale już w wampirzym ciele - pięknie to stwórz :)
5) Charakter, historia, wizerunek
To jest punkt w którym najmniej mogę podpowiedzieć. Wszystko pewnie zależy od Twoich osobistych upodobań, tego co cię fascynuje i w jakich czasach chciałbyś/chciałabyś, by Twój wampir żył.
Jeśli mieszasz w historię swojego wampira postacie historyczne prosimy o trzymanie się wszelkich powiązań i nie tworzyć postaci, których w historii nie było. Gramy w realistycznym świecie, gdzie choć są wampiry, ludzie mają swoją udokumentowaną historię. Administracja tutaj może być odrobinę sznupiąca w szczegółach i będzie czytać :)
Jeśli mieszasz w historię swojego wampira postacie historyczne prosimy o trzymanie się wszelkich powiązań i nie tworzyć postaci, których w historii nie było. Gramy w realistycznym świecie, gdzie choć są wampiry, ludzie mają swoją udokumentowaną historię. Administracja tutaj może być odrobinę sznupiąca w szczegółach i będzie czytać :)
Ojej! Chyba doszliśmy do końca. Twój wampir powinien teraz wyjść z notatnika piękny, świeży i pachnący, a z całą pewnością - dostosowany do twoich wymagań i potrzeb.
Nadal czegoś nie rozumiesz w świecie? Po prostu zapytaj!
Nadal czegoś nie rozumiesz w świecie? Po prostu zapytaj!
WYBRAŁEM GHOULA
Bycie Ghoulem to dość fajna sprawa. Jesteś lepszy od zwykłych śmiertelników, ale też masz dostęp do świata, który oni traktują tylko jako bajkę. Twój wampirzy pan karmi cię swoją krwią zatrzymując twoje i ludzkie instynkty i dając ci też odrobinę nieśmiertelnej mocy. Co prawda raz na jakiś okres musisz złapać swojego Pana i poprosić o krew, ale czymże jest taka drobna niedogodność, kiedy czeka cię tak ciekawe życie?
1) Pierwszą rzeczą z jaką powinieneś się zapoznać to opis Ghouli w tym świecie.
Co jest najważniejsze, a co wielu autorom umyka?
Tutaj tym razem mamy odwrotność - nie, Ghoule nie są "w pełni" nieśmiertelne! Sprawa tutaj jest bardziej skomplikowana, ale postaram się ją wyjaśnić dość zrozumiale :)
Ghoule to istoty, które powstają wtedy, gdy wampir obdarowuje swoją krwią człowieka - nie opróżniając go wcześniej z jego własnej krwi (tak się tworzy wampiry!). Powstaje między nimi coś w rodzaju powiązania, często na poziomie "Pan-Sługa". Ghoul jest dla nieśmiertelnego czymś w rodzaju służącego, którego Kainita może wykorzystać na wiele sposobów. Ghoule są nie tylko szybkimi przekąskami, ale też ochroniarzami czy pomocnikami w interesach wampira. Choć silne, nie mają kolorowego życia jeśli trafią na kogoś niezbyt przejętego ich losem.
Jak wspomniałam wcześniej - dzięki krwi wampira Ghoule zyskują nie tylko większą siłę czy zręczność, ale także nie starzeją się fizycznie. Zazwyczaj krew wampira wystarcza takiemu Ghoulowi na miesiąc po czym musi znowu poprosić o kolejną porcję.
I tu zaczynają się schody jeśli chodzi o wiek.
Ghoul żyje tak długo, jak długo i regularnie otrzymuje od swojego Pana krew. Gdy pojawia się przerwa w regularnym żywieniu Ghoule potrafią w bardzo szybkim czasie powrócić do swojego naturalnego wieku. Przykład: jesteś Ghoulem żyjącym już 120 lat ludzkich, ale wyglądasz na 20 lat. Gdy twój pan stwierdzi, że już cię nie potrzebuje i przestanie dawać ci swoją krew, po dwóch-trzech miesiącach będziesz przypominać i czuć się jak 120-latek. Nawet, gdy dostaniesz ponownie krew wampira odmłodzi cię ona, ale nie powrócisz już fizycznie do wieku 20 lat.
Czy wszystko zrozumiałe? Super!
Co jest jeszcze ważne, gdy jesteś Ghoulem?
Gdy twój pan jest dla ciebie wystarczająco miły może nauczyć cię umiejętności przystosowanych dla wampirów. Nie będziesz w nich mistrzem, ale to zawsze jakaś radocha posiadać coś, co należy do Świata Mroku.
Ważnym faktem jest jeszcze to, że odczuwasz uczucie głodu podobnie, a nawet silniej niż wampiry. Gdy zbliża się dzień pożywienia się, Twoja postać może zachowywać się jak narkoman na głodzie. Bardzo, bardzo mocnym głodzie. Wyobrażasz sobie taki stan? Brr...
Ale nie martw się - oprócz tego zyskujesz dużo fajnych cech, które odróżniają cię od zwyczajnych ludzi! :)
Ghoule to istoty, które powstają wtedy, gdy wampir obdarowuje swoją krwią człowieka - nie opróżniając go wcześniej z jego własnej krwi (tak się tworzy wampiry!). Powstaje między nimi coś w rodzaju powiązania, często na poziomie "Pan-Sługa". Ghoul jest dla nieśmiertelnego czymś w rodzaju służącego, którego Kainita może wykorzystać na wiele sposobów. Ghoule są nie tylko szybkimi przekąskami, ale też ochroniarzami czy pomocnikami w interesach wampira. Choć silne, nie mają kolorowego życia jeśli trafią na kogoś niezbyt przejętego ich losem.
Jak wspomniałam wcześniej - dzięki krwi wampira Ghoule zyskują nie tylko większą siłę czy zręczność, ale także nie starzeją się fizycznie. Zazwyczaj krew wampira wystarcza takiemu Ghoulowi na miesiąc po czym musi znowu poprosić o kolejną porcję.
I tu zaczynają się schody jeśli chodzi o wiek.
Ghoul żyje tak długo, jak długo i regularnie otrzymuje od swojego Pana krew. Gdy pojawia się przerwa w regularnym żywieniu Ghoule potrafią w bardzo szybkim czasie powrócić do swojego naturalnego wieku. Przykład: jesteś Ghoulem żyjącym już 120 lat ludzkich, ale wyglądasz na 20 lat. Gdy twój pan stwierdzi, że już cię nie potrzebuje i przestanie dawać ci swoją krew, po dwóch-trzech miesiącach będziesz przypominać i czuć się jak 120-latek. Nawet, gdy dostaniesz ponownie krew wampira odmłodzi cię ona, ale nie powrócisz już fizycznie do wieku 20 lat.
Czy wszystko zrozumiałe? Super!
Co jest jeszcze ważne, gdy jesteś Ghoulem?
Gdy twój pan jest dla ciebie wystarczająco miły może nauczyć cię umiejętności przystosowanych dla wampirów. Nie będziesz w nich mistrzem, ale to zawsze jakaś radocha posiadać coś, co należy do Świata Mroku.
Ważnym faktem jest jeszcze to, że odczuwasz uczucie głodu podobnie, a nawet silniej niż wampiry. Gdy zbliża się dzień pożywienia się, Twoja postać może zachowywać się jak narkoman na głodzie. Bardzo, bardzo mocnym głodzie. Wyobrażasz sobie taki stan? Brr...
Ale nie martw się - oprócz tego zyskujesz dużo fajnych cech, które odróżniają cię od zwyczajnych ludzi! :)
2) Wybierz swojego Pana
Co prawda Pan wybiera Ciebie, a nie ty jego, ale to jest blog - tu są ciut inne zasady. Masz dwie możliwości wyboru swojego pana:
a) Zapytać jakiegoś autora, który na blogu pisze wampirem i spytać się go, czy możesz być jego Ghoulem. Gdy ustalicie już szczegóły, poinformujcie Administracje o tym, a ona załatwi ostatnie formalności.
b) Stworzyć Ghoula przypisanego jakiemuś "nieobecnemu jeszcze" wampirowi na blogu. Wtedy należy po prostu wspomnieć o nim, niekoniecznie umieszczając wzmiankę o Klanie (wampir mógł się nie podzielić taką informacją).
Przypisałeś już swojego Ghoula jakiemuś wampirowi? Super!
a) Zapytać jakiegoś autora, który na blogu pisze wampirem i spytać się go, czy możesz być jego Ghoulem. Gdy ustalicie już szczegóły, poinformujcie Administracje o tym, a ona załatwi ostatnie formalności.
b) Stworzyć Ghoula przypisanego jakiemuś "nieobecnemu jeszcze" wampirowi na blogu. Wtedy należy po prostu wspomnieć o nim, niekoniecznie umieszczając wzmiankę o Klanie (wampir mógł się nie podzielić taką informacją).
Przypisałeś już swojego Ghoula jakiemuś wampirowi? Super!
3) Zawód
Ghoule nie tylko siedzą i bawią się nowymi mocami, a także czekają na dzień kolejnego pożywienia. Nie - one nadal zachowują się podobnie jak ludzie. Jedzą, piją, śpią, oddychają i... Pracują. Jeśli chcesz możesz wybrać jeden z wielu zawodów, jakie znajdują się w tej zakładce: [link]
Jeśli masz jakiś inny pomysł na miejsce pracy, śmiało uderzaj do zakładki "Administracja" i przedstawiaj swój pomysł!
Podobnie jak wspomniałam w zakładce "Tworzenie wampira":
"Co więcej, nie zawsze [Ghoul] musi pracować w, tak ujmę to poetycko, "złych zawodach" - niekoniecznie musi być dilerem, mordercą czy prostytutką, by dało się odczuć mhhrok i postawę "Jestem zły i groźny". Nie! Wbrew pozorom nawet nietypowy barman czy finansista z dziwnymi układami mogą stać się o wiele bardziej mrocznymi postaciami, ale nie w tak oczywisty sposób. Kombinuj, baw się i co najważniejsze - stwórz wszystko tak, by tobie dobrze się pisało!
Jeśli jednak chcesz być człowiekiem od bitek, wiecznym hulaką, ale już w ciele Ghoula - pięknie to stwórz :)"
Jeśli masz jakiś inny pomysł na miejsce pracy, śmiało uderzaj do zakładki "Administracja" i przedstawiaj swój pomysł!
4) Charakter, historia, wizerunek
To jest punkt w którym najmniej mogę podpowiedzieć. Wszystko pewnie zależy od Twoich osobistych upodobań i tego co cię fascynuje.
Jeśli mieszasz w historię swojego Ghoula postacie historyczne prosimy o trzymanie się wszelkich powiązań i nie tworzyć postaci, których w historii nie było. Gramy w realistycznym świecie, gdzie choć są wampiry, ludzie mają swoją udokumentowaną historię. Administracja tutaj może być odrobinę sznupiąca w szczegółach i będzie czytać :)
Brawo! Stworzyłeś swojego pierwszego Ghoula! Mam nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś/łaś, a Twoja postać podbije bloga fajnymi wątkami. Gratuluje!
Nadal czegoś nie rozumiesz w świecie? Po prostu zapytaj!
Jeśli mieszasz w historię swojego Ghoula postacie historyczne prosimy o trzymanie się wszelkich powiązań i nie tworzyć postaci, których w historii nie było. Gramy w realistycznym świecie, gdzie choć są wampiry, ludzie mają swoją udokumentowaną historię. Administracja tutaj może być odrobinę sznupiąca w szczegółach i będzie czytać :)
Brawo! Stworzyłeś swojego pierwszego Ghoula! Mam nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś/łaś, a Twoja postać podbije bloga fajnymi wątkami. Gratuluje!
Nadal czegoś nie rozumiesz w świecie? Po prostu zapytaj!
WYBRAŁEM CZŁOWIEKA
Tutaj niestety nie będzie szczegółowego poradnika. Każda prośba o stworzenie człowieka będzie oddzielnie sprawdzana przez Administracje.
Dlaczego?
Otóż tworząc człowieka i chcąc bawić się na tym blogu, z całą pewnością postać musi wiedzieć, że istnieje coś takiego jak Świat Mroku - co za tym idzie, jakiś wampir złamał Prawo Maskarady. Ludzi zaznajomionych z faktem istnienia nieśmiertelnych zazwyczaj nie zostawia się w spokoju. Dlatego też pomysł musi wpisywać się w atmosferę i nie być stworzony na prostej zasadzie "Wiem i już!". W tym wampirzym społeczeństwie kręgosłupem od zawsze było trzymanie się zasad, które pozwalały nieśmiertelnym przeżyć milenia - jeśli ktoś ją złamał, Kainici starają się, by nie zostali żadni świadkowie.
Dlatego też zapraszam albo pod odpowiednią zakładkę albo proszę o wysłanie maila na odpowiednią skrzynkę!
Tak jak w tytule - teraz pozostaje Ci dać sygnał w Administracji i chwilkę poczekać, aż Twoja wspaniała postać zostanie sprawdzona pod względami fabularno-systemowymi.
Nie martw się, to nie jest takie straszne! :)
Gdy Twoja postać zostanie już sprawdzona, a wszelkie potencjalne błędy naprawione Twoim zadaniem jest kliknięcie magicznego przycisku "Opublikuj".
Zapamiętaj, że wszyscy jesteśmy tutaj jedną wielką rodziną i razem dobrze się bawimy. Uczymy się też razem systemu Wampir Maskarada i kto wie - może kiedyś nawet umówimy się na wspólną sesję gdzieś w barze? :)
Dlaczego?
Otóż tworząc człowieka i chcąc bawić się na tym blogu, z całą pewnością postać musi wiedzieć, że istnieje coś takiego jak Świat Mroku - co za tym idzie, jakiś wampir złamał Prawo Maskarady. Ludzi zaznajomionych z faktem istnienia nieśmiertelnych zazwyczaj nie zostawia się w spokoju. Dlatego też pomysł musi wpisywać się w atmosferę i nie być stworzony na prostej zasadzie "Wiem i już!". W tym wampirzym społeczeństwie kręgosłupem od zawsze było trzymanie się zasad, które pozwalały nieśmiertelnym przeżyć milenia - jeśli ktoś ją złamał, Kainici starają się, by nie zostali żadni świadkowie.
Dlatego też zapraszam albo pod odpowiednią zakładkę albo proszę o wysłanie maila na odpowiednią skrzynkę!
KROK TRZECI
"Pisz, baw się i kochaj swoją postać!"
Tak jak w tytule - teraz pozostaje Ci dać sygnał w Administracji i chwilkę poczekać, aż Twoja wspaniała postać zostanie sprawdzona pod względami fabularno-systemowymi.
Nie martw się, to nie jest takie straszne! :)
Gdy Twoja postać zostanie już sprawdzona, a wszelkie potencjalne błędy naprawione Twoim zadaniem jest kliknięcie magicznego przycisku "Opublikuj".
Twoja postać jest już na blogu!
Odpowiadaj innym autorom, witaj się ze starymi wampirami na blogu, nie bój się zagadywać osoby posiadające starsze karty. Szanuj postacie innych, ale kochaj też również swoją postać, bo to kawał dobrej roboty.
Zapamiętaj, że wszyscy jesteśmy tutaj jedną wielką rodziną i razem dobrze się bawimy. Uczymy się też razem systemu Wampir Maskarada i kto wie - może kiedyś nawet umówimy się na wspólną sesję gdzieś w barze? :)
POWODZENIA!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz